Sıkça Sorulan Sorular

Öğrenciler İçin Sıkça Sorulan Sorular

E-kampüs ve e-posta için tek şifre uygulamasına geçilmiştir. E-kampüs ve e-postanıza aynı şifre ile giriş yapabilirsiniz. Ancak şifre değişikliğini mutlaka E-kampüs “Şifre Değiştir” menüsünden yapınız. Şifre değişikliği yaptığınızda E-postanızın şifresi de değişecektir.

  • 1. Yeni kayıtlı öğrenciyim, öğrenci numaramı nasıl öğrenebilirim?

http://obsogrenci.tarsus.edu.tr/OgrenciSorgulama/Index adresine girerek öğrenci numaranızı öğrenebilirsiniz.

  • 2. Yeni kayıtlı öğrenciyim, E-kampüs’e girmek için ne yapmalıyım?

https://ekampus.tarsus.edu.tr web adresini tarayıcınızda açtıktan sonra Kullanıcı adınızı(Öğrenci numaranız) ve Şifrenizi (T.C. ilk 4 rakamı + Öğrenci Numaranızın son 4 rakamı) yazıp sisteme giriş yapabilirsiniz. (Örnek: T.C.: 12345678900 Öğrenci Numara: 21538062 Şifre: 12348062)

  • 3. E-Kampüs şifremi unuttum, ne yapmalıyım?

E-kampüs web sayfası alt kısmında bulunan “Şifremi Unuttum” linkine tıkladığınızda açılan sayfadaki “Öğrenci Numarası ve Telefon numarası” bilgilerini doğru girdikten sonra “Sıfırla” butonuna tıkladığınızda telefonunuza gelen SMS’teki parolayla E-kampüse giriş yapabilirsiniz. Ancak en kısa sürede şifrenizi değiştiriniz. Yeni şifre oluştururken en az 8 karakter, büyük harf, küçük harf, sayı ve özel karakter( * + - / ! & % \ , . ) içermelidir. (SMS sistemde kayıtlı cep telefonuna gelecektir, sistemde kayıtlı numaranız yanlışsa ya da numara değişikliği yapmışsanız Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile iletişime geçiniz)

  • 4. E-posta adresimi öğrenmek istiyorum, ne yapmalıyım?

E-kampüs web sayfası alt kısmında bulunan “Öğrenci e-posta adresimi öğrenmek istiyorum” linkine girdiğinizde açılan sayfada istenilen bilgileri doğru şekilde girdiğinizde e-posta adresini öğrenebilirsiniz.

  • 5. E-postama girmek istiyorum, ne yapmalıyım?

Gmail web sayfasından (https://mail.google.com/) giriş yapmanız gerekmektedir. e-posta veya telefon kısmına öğrencinumarası@tarsus.edu.tr şifre kısmına da E-kampüs şifrenizi yazarak giriş yapabilirsiniz.

  • 6. E-posta şifremi unuttum, ne yapmalıyım?

E-posta şifreniz, E-kampüs şifreniz ile aynıdır. Eğer E-kampüs şifrenizi de unuttuysanız 3. maddeki adımları uygulayarak yeni şifre oluşturabilirsiniz.

  • 7. Yeni kayıtlı öğrenciyim, Öğrenci Kimlik kartımı almak istiyorum, ne yapmalıyım?

ÖSYM sınavı ile Üniversitemize yerleşen öğrencilerin öğrenci kimlik kartları, sistemde kayıtlı olan fotoğraf ve bilgiler doğrultusunda hemen düzenlenmektedir. Basılan öğrenci kimlik kartları Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından ilgili bölümlere teslim edilmektedir. Öğrenciler kimlik kartlarını ilgili Bölüm Sekreterliklerinden teslim alabilirler. Öğrenci kimlik kartınızı, Üniversite giriş turnikelerinde ve yemekhane hizmetlerinde kullanabilirsiniz.

  • 8. Yeni öğrenciyim, yemekhane hizmetinden yararlanmak istiyorum, ne yapmalıyım?

Öğrenci kimlik kartınıza, online olarak bu (https://yhs.tarsus.edu.tr/ParaYukleme) linkten para yükleyerek, yemekhane hizmetinden faydalanabilirsiniz.

  • 9. Öğrenci Kimlik kartım kayboldu/kırıldı/çipi arızalı ne yapacağım?

Öğrenci Kimlik Kartını kaybeden öğrenci, ulusal/yerel gazeteye verdiği kayıp ilanı ile birlikte Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sitesi “Formlar” menüsünde bulunan “Kayıp Evrak Kimlik Kartı Talep Formu”nu doldurarak Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvurur. Kimlik kartı yeniden basılarak öğrenciye teslim edilir. Eski kartınızın içindeki bakiye miktarı yeni basılan karta otomatik olarak aktarılacaktır.
Kartınız kırılmış veya çipi arızalanmış ise Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na şahsen müracaat ediniz.

  • 10. Kampüs içinde ilk defa kablolu/kablosuz internete girmek istiyorum ne yapacağım?

Kampüs içinde kablolu internet bağlantısı yaptığınızda ekranınıza “Ağ bağlantı sayfası” gelecektir. Bu sayfadaki “Kullanıcı Adı” ve “Parola” bilgileri E-kampüs kullanıcı adınız ve parolanızdır(Kullanıcı adı @tarsus.edu.tr olmadan yazılmalıdır). Kampüs içinde kablosuz internet bağlantısı yapacaksanız, şifresiz olan “ÖĞRENCİ” ağına bağlanmanız gerekmektedir. Bağlantı yaptıktan sonra yine ekranınıza “Ağ bağlantı sayfası” gelecektir. Bu sayfadaki “Kullanıcı Adı” ve “Parola” bilgileri E-kampüs kullanıcı adınız ve parolanızdır(Kullanıcı adı @tarsus.edu.tr olmadan yazılmalıdır).

  • 11. Üniversite ağı dışından kütüphane veri tabanlarına erişebilir miyim?

Öğrencilerimiz, üniversite ağı dışından kütüphane veri tabanlarına erişebilir. Bunun için, http://kutuphane.tarsus.edu.tr/tr/news-detail/vetis-veritabani-erisim-ve-istatistik-sistemi-kullanima-acilmistir/18540 sayfasından detaylı bilgi alabilirsiniz.

  • 12. Laboratuvar bilgisayarlarından internete girmek istiyorum, ne yapacağım?

Bilgisayarda bulunan tarayıcıya tıkladığınızda ekranınıza “Ağ bağlantı sayfası” gelecektir. Bu sayfadaki “Kullanıcı Adı” ve “Parola” bilgileri E-kampüs kullanıcı adınız ve parolanızdır(Kullanıcı adı @tarsus.edu.tr olmadan yazılmalıdır). Açılan sayfayı kapatmayınız, dersiniz/işiniz bittiğinde sayfadaki “Çıkış” butonuna basarak oturumunuzu sonlandırınız.

  • 13. Mezun oldum e-posta adresimi kullanabilir miyim?

Mezun olan öğrencilerin e-posta adresleri 24 saat sonra sistemden otomatik silinir. İlişik kesmeden önce E-posta ve Google Drive’da bulunan verilerinizi yedeklemeniz ya da başka bir Gmail hesabına aktarmanız tavsiye edilir. Bu işlem için Bilgi İşlem Daire Başkanlığı web sayfasında “Hızlı Erişim”de bulunan “E-posta Taşıma” linkine bakabilirsiniz.

 

Personeller İçin Sıkça Sorulan Sorular

Kurumumuzda göreve yeni başlayan personel, Bilgi işlem Daire Başkanlığı web sitesi Formlar menüsünde bulunan 2 formu doldurup, ıslak imzalı olacak şekilde dairemize ulaştırması gerekmektedir. Bu formlar;
a. TARSUS ÜNİVERSİTESİ KİŞİSEL E-POSTA İSTEK FORMU
b. EBYS KULLANICI YETKİ TALEP FORMU
E-kampüs ve e-posta için tek şifre uygulamasına geçilmiştir. E-kampüs ve e-postanıza aynı şifre ile giriş yapabilirsiniz. Ancak şifre değişikliğini mutlaka E-kampüs “Şifre Değiştir” menüsünden yapınız. Şifre değişikliği yaptığınızda e-postanızın şifresi de değişecektir.

  • 1. Yeni Personelim, E-kampüs’e girmek için ne yapmalıyım?

https://ekampus.tarsus.edu.tr web adresini tarayıcınızda açtıktan sonra Kullanıcı adı ve Şifrenizi yazıp sisteme giriş yapabilirsiniz. (Bilgi İşlem Daire Başkanlığında size verilen Bilgilendirme formunda Kullanıcı adı ve Şifre bilgisi bulunmaktadır)

  • 2. E-Kampüs şifremi unuttum, ne yapmalıyım?

E-kampüs web sayfası alt kısmında bulunan “Şifremi Unuttum” linkine tıkladığınızda açılan sayfadaki “E-mail Adresiniz ve Telefon numarası” bilgilerini doğru girdikten sonra “Sıfırla” butonuna tıkladığınızda telefonunuza gelen SMS’teki parolayla E-kampüse giriş yapabilirsiniz. Ancak en kısa sürede şifrenizi değiştiriniz. Yeni şifre oluştururken en az 8 karakter, büyük harf, küçük harf, sayı ve özel karakter( * + - / ! & % \ , . ) içermelidir. (SMS sistemde kayıtlı cep telefonuna gelecektir, sistemde kayıtlı numaranız yanlışsa ya da numara değişikliği yapmışsanız Personel Daire Başkanlığı ile iletişime geçiniz)

  • 3. Yeni Personelim, e-posta adresimi öğrenmek istiyorum, ne yapmalıyım?

Bilgi İşlem Daire Başkanlığında size verilen “Bilgilendirme formunda” E-posta bilgisi bulunmaktadır.

  • 4. Yeni Personelim, e-postama girmek istiyorum, ne yapmalıyım?

Gmail web sayfasından (https://mail.google.com/) giriş yapmanız gerekmektedir. Bilgi İşlem Daire Başkanlığında size verilen “Bilgilendirme formunda“ Kullanıcı adı ve Şifre bilgisi bulunmaktadır.

  • 5. E-posta şifremi unuttum, ne yapmalıyım?

E-posta şifreniz, E-kampüs şifreniz ile aynıdır. Eğer E-kampüs şifrenizi de unuttuysanız 2. maddeki adımları uygulayarak yeni şifre oluşturabilirsiniz.

  • 6. Yeni Personelim, Elektronik Bilgi Yönetim Sistemi(EBYS) girmek istiyorum, ne yapmalıyım?

E-kampüs’e giriş yaptıktan sonra ekrandaki “ Belge Bilgi Sistemi”ne tıkladığınızda EBYS’ye giriş yapmış olursunuz. Yetkileriniz çerçevesinde işlem yapabilirsiniz.

  • 7. Yeni Personelim, yemekhane hizmetinden yararlanmak istiyorum, ne yapmalıyım?

Personel kimlik kartınıza, online olarak bu (https://yhs.tarsus.edu.tr/ParaYukleme) linkten para yükleyerek, yemekhane hizmetinden faydalanabilirsiniz.

  • 8. Personel Kimlik kartım kayboldu/kırıldı/çipi arızalı ne yapmalıyım?

Personel Kimlik Kartını kaybeden personel, PERSONEL KİMLİK KARTI formunu doldurup, Personel Daire Başkanlığına şahsen başvurur. Eski kartınızın içindeki bakiye miktarı yeni basılacak olan karta otomatik olarak aktarılır.

  • 9. Yeni Personelim, kampüs içinde kablolu/kablosuz internete girmek istiyorum ne yapmalıyım?

Kampüs içinde kablolu internet bağlantısı yaptığınızda ekranınıza “Ağ bağlantı sayfası” gelecektir. Bu sayfadaki “Kullanıcı Adı” ve “Parola” bilgileri E-kampüs kullanıcı adınız ve parolanızdır(Kullanıcı adı @tarsus.edu.tr olmadan yazılmalıdır). Kampüs içinde kablosuz internet bağlantısı yapacaksanız, şifresiz olan “PERSONEL” ağına bağlanmanız gerekmektedir. Bağlantı yaptıktan sonra yine ekranınıza “Ağ bağlantı sayfası” gelecektir. Bu sayfadaki “Kullanıcı Adı” ve “Parola” bilgileri E-kampüs kullanıcı adınız ve parolanızdır(Kullanıcı adı @tarsus.edu.tr olmadan yazılmalıdır).

  • 10. Üniversite ağı dışından kütüphane veri tabanlarına erişebilir miyim?

Personellerimiz, üniversite ağı dışından kütüphane veri tabanlarına erişebilir. Bunun için, http://kutuphane.tarsus.edu.tr/tr/news-detail/vetis-veritabani-erisim-ve-istatistik-sistemi-kullanima-acilmistir/18540 sayfasından detaylı bilgi alabilirsiniz.

  • 11. Fakülte/MYO/Birim/Bölüm adına kurumsal e-posta adresi almak istiyorum, ne yapmalıyım?

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı web sitesinde “Formlar” menüsünde bulunan, “KURUMSAL E-POSTA HESABI İŞLEMLERİ İSTEK FORMU” nu doldurup ıslak imzalı olacak şekilde Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’na başvuru yapmanız gerekmektedir.

  • 12. Üniversite personeliyim, Fakülte/MYO/Başkanlık/Birim/Bölüm için web sayfası açmak istiyorum, ne yapmalıyım?

Bunun için, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı web sitesinde “Formlar” menüsünde bulunan “SUBDOMAİN İSTEK FORMU“ doldurup ıslak imzalı olacak şekilde Bilgi İşle Daire Başkanlığı’na başvuru yapmanız gerekmektedir. Bilgi İşlem Daire Başkanlığında görevli yetkili personel tarafından Subdomain tanımlaması yaptıktan sonra web sayfası açılır. Açılan bu sayfanın yetkisi formdaki ilgili yerde yazan personeldir. Açılan web sayfasının yönetim paneline E-kampüs içerisinden “Site Yönetimi” kısmından girilebilir.

  • 13. Üniversite personeliyim, E-imza almak istiyorum, ne yapmalıyım?

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı web sitesinde “Formlar” menüsünde bulunan, “E-İMZA BAŞVURU FORMU”nu doldurup, EBYS üzerinden üst yazının ekine doldurulmuş formu ekledikten sonra Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’na göndermeleri gerekmektedir. Uygun görüldüğünde Kamu Sertifikasyon Merkezinden e-postanıza gelen başvuru linkindeki formu doldurduktan sonra Başvuru formunun çıktısını alıp ıslak imzalı olacak şekilde Bilgi İşlem Daire Başkanlığına göndermeniz gerekmektedir. Bu işlemden sonra yaklaşık 15 gün içerisinde E-imzanız kurye tarafından tarafınıza elden teslim edilir. E-imzanızın geçerlilik süresi 3 yıldır.

  • 14. Üniversite personeliyim, E-imzamın geçerlilik süresi dolmak üzere, ne yapmalıyım?

E-imzanızın geçerlilik süresi 3 yıldır. Kamu Sertifikasyon Merkezi geçerlilik süresinin bitmesine 3 ay kala bilgilendirme maili atmaktadır. Bu süre içerisinde E-imzanın geçerlilik süresinin uzatılması isteniyorsa, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı web sitesinde “Formlar” menüsünde bulunan, “E-İMZA BAŞVURU FORMU”nu doldurup, EBYS üzerinden üst yazının ekine doldurulmuş formu ekledikten sonra Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’na göndermeleri gerekmektedir. Kamu Sertifikasyon Merkezinden e-postanıza gelen başvuru linkindeki formu doldurduktan sonra Başvuru formunu E-imzanız ile imzalayacaksınız. Bu işlemden sonra yaklaşık 15 gün içerisinde E-imzanız kurye tarafından tarafınıza elden teslim edilir.

  • 15. Kampüs ağı içinde bazı sayfalara girmek istediğimde sayfa engelleniyor, ne yapmalıyım?

Girmek istediğiniz web sayfasının linkini Bilgi işlem Daire Başkanlığı e-posta adresine (bilgiislem@tarsus.edu.tr) e-mail atmanız gerekmektedir. Yetkili personel tarafından gerekli işlemler yapılacaktır.

  • 16. Üniversite personeliyim, kurumsal bilgisayar/monitörüm arızalandı, ne yapmalıyım?

Bunun için, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı web sitesinde “Formlar” menüsünde bulunan “TEKNİK SERVİS TALEP FORMU“ doldurup ıslak imzalı olacak şekilde Bilgi İşle Daire Başkanlığı’na bilgisayar/monitör ile birlikte göndermeniz gerekmektedir.

  • 17. Üniversite personeliyim, odamdaki bilgisayarıma internet bağlantısı istiyorum ya da internet bağlantımda sorun var ne yapmalıyım?

Bunun için, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı web sitesinde “Formlar” menüsünde bulunan “NETWORK ARIZA VE TALEP FORMU“ doldurup ıslak imzalı olacak şekilde Bilgi İşle Daire Başkanlığı’na göndermeniz gerekmektedir.

  • 18. Üniversite personeliyim, birim/bölüm web sayfasında dâhili telefon numaram gözükmüyor, ne yapmalıyım?

E-kampüs web sayfasına giriş yaptıktan sonra Profil resminize tıkladığınızda açılan “Profilime Git” sayfasında “İletişim Bilgilerini” düzenlemeniz gerekmektedir. Bu alanda bulunan “Dahili Telefon” kısmına dahili telefon numaranızı girip “Kaydet” dedikten sonra web sayfasında Dahili telefon numaranız gözükecektir.

  • 19. Üniversite personeli/Firma yetkilisi olarak VPN hizmetini kullanmak istiyorum, ne yapmalıyım?

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı web sitesinde “Formlar” menüsünde bulunan, “VPN Hizmeti talep formu” nu doldurup Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’na başvuru yapmanız gerekmektedir. Yetkili personel başvuru sahibine Kullanıcı adı/Parola tanımlaması yapılacaktır.

  • 20. Üniversiteden istifa ettim ya da başka bir kuruma naklen atandım, E-posta adresimi kullanmaya devam edebilir miyim?

Bu durumda Üniversiteden ilişiğiniz kesildiği için E-posta adresiniz önce askıya alınır, 24 saat sonra da otomatik olarak silinir. İlişik kesmeden önce E-posta ve Google Drive’da bulunan verilerinizi yedeklemeniz ya da başka bir Gmail hesabına aktarmanız tavsiye edilir. Bu işlem için Bilgi İşlem Daire Başkanlığı web sayfasında “Hızlı Erişim”de bulunan “E-posta Taşıma” linkine bakabilirsiniz.

  • 21. Üniversite personeli değilim ama geçici olarak kurumda bulunduğum süre zarfında internet erişimine ihtiyacım var, ne yapmalıyım?

Üniversitemiz personeli olmayıp çeşitli gerekçelerle (konferans/panel/sempozyum gibi etkinlikler, kuruma anlaşmalı olarak hizmet sağlayan işletmeler veya kurulum, bakım ve onarım gibi süreli hizmetlerin sağlanması amacıyla) geçici süreyle kurumda bulunmakta olup, internet erişim hesabına ihtiyaç duyan kişiler, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı web sitesinde “Formlar” menüsünde bulunan, “MİSAFİR KULLANICI HESABI OLUŞTURMA FORMU” nda ki ilgili boşlukları doldurup, İstek yapan Birim tarafından Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’na EBYS üzerinden resmi üst yazıyla gönderilmelidir. Yetkili personel tarafından Başvuru yapan kişi adına misafir kullanıcı hesabı oluşturulacaktır.